Executare silită?

Fără să vreau am început să mă tem de cuvinte, de propriile cuvinte… Recitesc vechiile postări, unele sunt postate aici altele sunt postate pe Resurse Creştine şi nu reuşesc să văd decât cuvinte ce mă condamnă. Eu, mai mult decât oricine altcineva am ajuns să cunosc taine, am învătaţ şi m-am temut… Uneori este imposibil de greu să-ţi urmezi propriile sfaturi, în special când alte lucruri, multe lucruri te presează şi te înghiontesc în cu totul alte direcţii.

Astăzi mi-am amintit de ce mă străduiesc să Îl ascult şi Îl iubesc, atât cât pot eu iubi în ciuda răutăţii din inima mea… ”Nu vezi tu că bunătatea lui Dumnezeu te îndeamnă la pocăinţă.” … Ştiu că cei mai mulţi ar prefera să nu vorbesc despre asta, despre greutatăţile întâlnite de-a lungul acestui drum dar trebuie să ştiţi, e greu. În ce sens greu? Găsesc în viaţa mea de zi cu zi semne mărunte, aparent neînsemnate ce-mi dau de veste că diavolul caută momentul prielnic pentru a îşi arăta măiestria. Am fost testată în ceea ce priveşte propriile-mi învăţături, şi recunosc, am greşit de nenumărate ori…

Dar până la urme ce e un sfânt dacă nu un păcătos iertat? Detest expresiile ”Noi suntem altfel decât voi.” folosite de ‘noi’ în tentativa de a ne separa de restul lumii, separare manifestată mai mult verbal ca un manifest dar fără nicio urmare. Prefer să vă spun de pe acum, nu sunt cine credeţi că sunt ori cum credeţi că sunt.

Pocăinţa nu este astfel unei executări silite prin care Dumnezeu ne forţează să ne predăm, noi înşine ne silim să dovedim că într-adevăr avem parte de El…

Privesc la oamenii din jurul meu şi mă tem de judecata care are loc în mintea mea, mă simt întemniţată de propriile cuvinte şi astfel privirea îmi serveşte pe post de flintă.

Pocăinţa: un curs ce nu se termină, o teorie copleşitoare, o practică costisitoare, o răsplată mult aşteptată.

P.S: Aceia dintre noi care fac ceea ce eu fac sunt oameni la fel ca voi, luptele noastre sunt la fel de grele ca ale voastre dacă nu mai grele, iar căderea este la fel de dureroasă. Pace.

